Carvalho, A. A., & Araújo, I. (2016) What Do Portuguese
Students Play on Mobile Devices: Inputs for the Development of
Educational Games. In M. J. Marcelino, A. J. Mendes, M. C. A. Gomes
(Eds.), ICT
in Education: Multiple and Inclusive Perspectives (Chap.
V), Switzerland: Springer International Publishing. doi:
10.1007/978-3-319-22900-3
Carvalho,
A. A., Araújo, I., & Fonseca, A. (2015).
Das
Preferências de Jogo à Criação do Mobile Game Konnecting: um
estudo no ensino superior. RISTI, 16, pp. 30-45. DOI:
10.17013/risti.16.30-45
Cruz, S., Carvalho, A.A., & Araújo, I.
(2015). Learning History: a gamified activity for mobile devices.
In Andrej Brodnik & Cathy Lewin (Eds.) (2015). A New
Culture of Learning: Computing and next Generations. IFIP TC3
Working Conference - Proceedings (pp.82-91). Vilnius:
Vilnius University.
Carvalho, A. A., Araújo, I., & Moura, A. (2015).
Um jogo mobile para
envolver os alunos no estudo de “Os Maias.”/
A mobile game for
engaging students on the study of the novel “Os Maias” In
A. Rocha, A. Martins, G. P. Dias, L. P. Reis, & M. P. Cota (Eds.), Sistemas
e Tecnologias de Informação - Atas da 10a Conferência
Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Tomo
2 (pp. 1267–1274). Águeda: AISTI & Universidade de Aveiro.
DOI:
10.1109/CISTI.2015.7170611
Barros, C., &
Carvalho, A.
A. (2015). Tempoly: a game designed to learn polynomial operations.
In M.
do R. Rodrigues, M. L. Nistal, & M. Figueiredo (Eds.), Atas do XVII Simpósio Internacional de Informática Educativa
(pp. 320-327). Setúbal: Escola Superior de Educação – Instituto
Politécnico de Setúbal.
Cruz, S., Carvalho, A.A., & Araújo, I.
(2015). 1910:
Um jogo mobile para reviver a Implantação da República em
Portugal. In M.
do R. Rodrigues, M. L. Nistal, & M. Figueiredo (Eds.), Atas do XVII Simpósio Internacional de Informática Educativa (pp.
219-226). Setúbal: Escola Superior de Educação – Instituto Politécnico
de Setúbal.
Carvalho,
A.A., Zagalo, N., & Araujo, I. (2015).
From Games Played by Secondary Students to
a Gamification Framework. In D. Slykhuis & G. Marks (Eds., Proceedings
of Society for Information Technology & Teacher Education International
Conference 2015(pp.
737-744). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing
in Education (AACE).
[http://www.editlib.org/p/150080/
Barros, C., & Carvalho, A. (2015).
Learning Polynomial
Operations: A Game Based on Students' Preferences. In D. Slykhuis & G.
Marks (Eds.), Proceedings
of Society for Information Technology & Teacher Education International
Conference 2015 (pp.
2633-2638). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing
in Education (AACE).
[http://www.editlib.org/p/150365/]
Carvalho, A. A., & Araújo, I. C.
(2014).
Jogos digitais que os estudantes portugueses jogam: diferenças de género.
In A. Rocha; D. Fonseca; E. Redondo; L.P. Reis, & M. P. Cota (Eds).
Sistemas y Tecnologías de Información: Actas de la 9ª Conferencia
Ibérica de Sistemas y Tecnologías de Información, Volume 1 (pp.
969-974), Barcelona: AISTI. Disponível em:
http://www.aisti.eu/cisti2014/index.php/pt/proceedings
ou
Carvalho, A. A., & Araújo, I. C.
(2014). Digital games played by Portuguese students:
Gender differences. In 2014 9th Iberian Conference on Information
Systems and Technologies (CISTI) (pp. 1–6). IEEE. doi:10.1109/CISTI.2014.6877076
Carvalho, A. A., Araujo, I. C., &
Zagalo, N. (2014).
A
Framework for Gamified Activities Based on Mobile Games Played by
Portuguese University Students. In P. Kommers, T. Issa, D.-F. Chang, &
P. Isaías (Eds.), Proceedings Of The International Conferences On
Educational Technologies (ICEduTech 2014) (pp. 89–96).
New Taipei City: IADIS.
Carvalho, A. A., & Araújo, Inês
(2014). Jogos Digitais que os Estudantes Portugueses Jogam: diferenças
de género. In A. Rocha, D. Fonseca, E. Redondo, L. P. Reis, & M. P. Cota
(eds.), Sistemas Y Tecnologias de la Información, (pp. 969 -974),
vol. I Artículos, tomo 2. AISTI. [ISBN 978-989-98434-2-4.]
Carvalho, A. A., Zagalo, N., & Araújo, I. C. (2014, Set).
Knowing
Students´Mobile Game Preferences to Improve Teaching. In ECER 2014 The
Past, Present and Future of Educational Research in Europe. EERA, Porto,
Portugal. http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/32145/
Barros, C., & Carvalho, A. (2014).
Os jogos mobile que os
alunos mais jogam no 3º ciclo. In L. Roque, A. Afonso, L. Pereira, R.
Craveirinha (Eds.), Atas da Videojogos'2013 -
Conferência de Ciências e Artes dos Videojogos
(127-136). Coimbra: Universidade de Coimbra. (ISSN 0874-338X)
Carvalho, A. A. A., & Araújo, I. C. (2014).
Hábitos de
jogo em dispositivos móveis pelos jovens portugueses. In L. G. Roque, A.
P. V. Afonso, L. L. Pereira, & R. Craveirinha (Eds.), Actas
da “Videojogos2013” - Conferência de Ciências e Artes dos Videojogos (pp.
85–94). Coimbra: Universidade de Coimbra. (ISSN 0874-338X)
Araújo, I., & Carvalho, A. A. (2014).
Criação de Atividades Gamificadas
para o Ensino Superior: uma Proposta. In G. L. Miranda, M. E. Monteiro,
& P. T. Brás (Org.), Aprendizagem Online - Atas do III Congresso
Internacional das TIC na Educação (pp. 78–82). Lisboa, Portugal:
Instituto da Educação da Universidade de Lisboa.
Barros, C., & Carvalho,
A. A. (2014).
Jogo mobile para o estudo de operações com Polinómios: uma
proposta. In G. L. Miranda, M. E. Monteiro, & P. T. Brás (Org.), Aprendizagem
Online - Atas do III Congresso Internacional das TIC na Educação (pp.
490–493). Lisboa, Portugal: Instituto da Educação da Universidade de
Lisboa.
Carvalho, A. A. A.; Araújo, I.C.; Zagalo, N.; Gomes, T.;
Barros, C.; Moura, A.; Cruz, S. (2014)
Os jogos mais jogados pelos
alunos do Ensino Básico ao Ensino Superior. In A. A. A. Carvalho, C. G.
Marques, A. Moura, & I. Santos (orgs.). Atas do 2.º Encontro sobre
Jogos e Mobile Learning (pp.23-37). Braga: CIEd. Disponível em:
http://hdl.handle.net/10316/25740
Barros, C., & Carvalho, A. A.
(2013). Os jogos mobile que os alunos mais jogam no 3º ciclo. In
Videojogos2013 – Conferência de Ciências e Artes dos VideoJogos.
Universidade de Coimbra, Coimbra, Portugal. Disponível em:
http://vj2013.dei.uc.pt/wp-content/uploads/2013/09/vj2013_submission_18.pdf
Carvalho, A.
A., & Araújo, I. C. (2013). Hábitos de Jogo em Dispositivos Móveis pelos
Jovens Portugueses. In Videojogos2013 – Conferência de Ciências e
Artes dos VideoJogos. Universidade de Coimbra, Coimbra, Portugal.
Disponível em:
http://vj2013.dei.uc.pt/wp-content/uploads/2013/09/vj2013_submission_14.pdf
Carvalho, A.
A., & Araújo, I. C. (2013).
Dispositivos móveis mais utilizados por
alunos do 3º CEB para jogar. In Marcelino, M.J.; Gomes, M.C.A. & Mendes,
A.J. (Eds).Atas SIIE13: XV Simpósio Internacional de Informática
Educativa (pp. 69-74). Viseu: Portugal.
|
|